Om föreningen

FC Brändöpojkarna (FCB) grundades 2009 som en fotbollsförening för herrar. Målet var att erbjuda motionsmöjligheter till likasinnade fotbollsfantaster. Året efter startades ett herrfutsallag för att kunna hålla upp formen även under årets mörkare och kallare månder. Efter att ännu ett år gått, tillkom en helt ny gren: innebandy. År 2012 växte föreningen ytterligare med ett damlag i fotboll. Kort därefter valde damerna att också starta ett futsallag. Från och med säsongen 2019/2020 har damerna två futsallag. Som mest har FCB haft 5 aktiva lag i olika serier på seniornivå.

För tillfället har föreningen 4 aktiva lag: damfotboll i division 3, damfutsal i division 1 och 2 samt herrinnebandy i division 5.